Waarom heb je een speciale wolfafsluiting nodig?
Een gewone weideafsluiting is niet gemaakt om wolven tegen te houden.
Een wolf:
kruipt onder een draad door
duwt tegen gaas
test zwakke punten
probeert over te springen
Als je afsluiting niet sterk genoeg is of niet elektrisch beveiligd is, vindt een wolf bijna altijd een manier.
Daarom is een echte wolfwerende afsluiting nodig.
Wat maakt deze afsluiting anders dan een gewone omheining?
Deze afsluiting bestaat uit twee beschermingen tegelijk:
1️⃣ Een sterke fysieke barrière
2️⃣ Een elektrische afschrikking
Dat samen zorgt ervoor dat een wolf niet durft, niet kan en niet probeert.
De kern van het systeem: speciaal geknoopt gaas
Het gaas in dit pakket is speciaal geknoopt.
Wat betekent dat?
Bij standaard weidegaas kunnen de knopen verschuiven wanneer er spanning op komt.
Bij dit gaas blijven de knopen vast zitten.
De fabrikant geeft zelfs aan dat wanneer je het gaas met een tractor zou aanspannen, de knopen niet verschuiven door de enorme trekkracht.
Dat betekent:
✔ Het gaas rekt niet uit
✔ De openingen worden niet groter
✔ Het blijft strak staan
✔ Het blijft jarenlang stevig
Dit is belangrijk, want een wolf zoekt altijd naar een zwakke plek.
Hoogte van het gaas
Het gaas is 120 cm hoog.
Dat is hoog genoeg om:
overklimmen moeilijk te maken
in combinatie met stroomdraden maximale bescherming te geven
De 3 elektrische draden – extra beveiliging
Naast het gaas worden er 3 elektrische draden geplaatst.
Deze zorgen ervoor dat een wolf een schok krijgt wanneer hij probeert:
onderdoor te kruipen
tegen het gaas te duwen
over de afsluiting te klimmen
Plaatsing van de draden:
Eerste draad: 20 cm boven de grond
Tweede draad: 40 cm boven de grond
Derde draad: bovenaan
Dit zorgt ervoor dat een wolf op elke mogelijke hoogte wordt tegengehouden.
⚠️ Let op: het pakket bevat geen batterij- of schriktoestel. Dat moet apart voorzien worden.
Wat zit er in het complete pakket van 100 meter?
Dit is geen losse samenstelling. Dit is een volledig pakket.
Je krijgt:
✔ 44 acaciapalen (diameter 8/10 cm – lengte 180 cm)
→ Plaatsing om de 2,5 meter
✔ 1 rol speciaal geknoopt gaas – 120 cm hoog
✔ 10 jaar roestgarantie (door ons gegeven)
✔ 1 rol gealuminiseerd draad van Gallagher
✔ 120 ringisolatoren
✔ 12 hoekisolatoren
✔ 2 kg harpoenkrammen
✔ 3 elektrische draden voorzien
Alles wat nodig is om 100 meter wolfwerende afsluiting te plaatsen.
Waarom acaciapalen?
Acacia is een zeer duurzame houtsoort.
Voordelen:
Lange levensduur
Sterk in de grond
Bestand tegen vocht
Natuurlijk product
De palen zijn voorzien om om de 2,5 meter geplaatst te worden voor maximale stevigheid.
Voor wie is deze afsluiting geschikt?
Deze afsluiting is ideaal voor:
Schapenhouders
Geitenhouders
Rundveehouders
Kleine landbouwers
Grote landbouwbedrijven
Natuurbeheer
Zowel voor particulieren als professionele bedrijven.
Waarom dit geen gewone weideafrastering is
Een standaard afsluiting is gemaakt om dieren binnen te houden.
Deze afsluiting is gemaakt om roofdieren buiten te houden.
Dat is een groot verschil.
Je koopt geen draad.
Je koopt bescherming.
Wat maakt dit systeem professioneel?
✔ Niet-verschuifbare knooptechnologie
✔ Zeer hoge trekkracht
✔ Mechanische én elektrische bescherming
✔ Complete set – geen losse onderdelen zoeken
✔ 10 jaar roestgarantie
Dit is een duurzame oplossing voor de lange termijn.
Veelgestelde vragen (eenvoudig uitgelegd)
Is 120 cm hoog genoeg?
Ja, in combinatie met de bovenste stroomdraad zorgt dit voor een effectieve barrière.
Kan een wolf eronder kruipen?
De onderste stroomdraad op 20 cm voorkomt dat.
Is het moeilijk te plaatsen?
Voor iemand met basiservaring in afsluitingen is dit perfect haalbaar.
Voor grote projecten raden wij professionele plaatsing aan.
Hoe lang gaat dit mee?
Dankzij de kwaliteit van het gaas en de palen is dit een investering voor vele jaren.
Samengevat
Deze wolfwerende afsluiting van 100 meter is:
Sterk
Duurzaam
Professioneel
Compleet
Betrouwbaar
Een veilige oplossing voor wie geen risico wil nemen met zijn dieren.
Levering & Transport
Klein materiaal vanaf €15
Draad & grote rollen vanaf €30
Afhalen altijd gratis
Levering meestal binnen 3 werkdagen
Gratis levering vanaf 499€
Start hier – meest gekozen
✔️ Schapendraad & gaas
✔️ Complete afsluitpakketten
✔️ Houten palen
Start met een compleet pakket en vermijd extra kosten
Winkelwagen
Door klanten beoordeeld
⭐⭐⭐⭐⭐ 9,3/10
Door honderden klanten klanten beoordeeld
“Wat klanten zeggen:”
-“Correcte levering en degelijk
materiaal”
-"Snelle levering correcte prijs"
-"zeer goede service"
Waarom schapendraad.be?
✔️ Sterke prijs-kwaliteit
✔️ Eigen voorraad, snel geleverd
✔️ Ook voor particulieren
✔️ 9,3/10 klanttevredenheid
👤 Hulp nodig bij je
afsluiting?
🟢 Contact & advies
016/43 86 02
Twijfel? Gebruik onze keuzehulp
Hulp nodig? Bekijk welke houten palen kiezen

